The Arab Foundation for Freedoms and Equality announces the opening of its call for proposals for small grants to support Gender and Bodily Rights Groups in Egypt.

Eligible activities include:  Activities that focus on security, safety and emergency, Projects/ activities that support creating safe spaces and support groups online and offline,  Projects/ activities that build communities and campaigning.

The participatory methodology used will require shortlisted applicants to review and provide feedback on summaries of other shortlisted projects.

Project Length: 12 months

Grant sizes: 10,000 USD

Proposal Deadline: November 30 2020

Requirements: Proposal, Budget, Timeline (Templates are attached)

Eligibility Criteria: This call is open to all groups working on issues of Gender and Sexuality in Egypt, official registration will not affect the decision.

Please send your proposals and supporting documentation to: Grants@afemena.org before the 30th of November 2020.

Please download the below documents, fill them in, and send them with supporting documents to Grants@afemena.org. 

Please refer to the “AFE Proposal Development Guidelines” document for more details.

تعلن المؤسسة العربية للحريات والمساواة عن فتح باب تقديم المقترحات للحصول على مِنح صغيرة بهدف دعم المجموعات المعنية بقضايا الجندر والحقوق الجسدية في مصر.

تشمل الأنشطة المؤهلة للحصول على هذه المِنح: الأنشطة التي تركّز على الأمن والسلامة والطوارئ، والمشاريع أو الأنشطة التي تدعم توفير مساحات آمنة وتساند المجموعات المذكورة عبر شبكة الإنترنت وخارجها، وكذلك المشاريع أو الأنشطة التي ترمي إلى بناء المجتمعات المحلية وإطلاق الحملات.

في إطار المنهجية التشاركية المتّبعة، سيتعيّن على مقدّمات/ي الطلبات المؤهلات/ين مراجعة ملخّصات المشاريع الأخرى المرشحة وتقديم ملاحظاتهنّ/م بشأنها.

مدّة المشروع: 12 شهراً

قيمة المنح: عشرة آلاف دولار أميركي

الموعد النهائي لتقديم المقترحات: 30 تشرين الثاني/نوفمبر 2020

المستندات المطلوبة: المقترح، والميزانية المحدّدة، والجدول الزمني للأنشطة (الرجاء ملء النماذج المرفقة)

معايير الأهلية: يُفتح باب تقديم المقترحات أمام جميع المجموعات المعنية بالقضايا الجندرية والجنسانية في مصر بصرف النظر عمّا إذا كانت مسجلة رسمياً أم لا، فلن يؤثّر ذلك على القرار.

يُرجى إرسال مقترحاتكنّ/م مرفقةً بالوثائق الداعمة إلى: Grants@afemena.org قبل تاريخ 30 تشرين الثاني/نوفمبر من العام 2020.

الرجاء تنزيل المستندات أدناه، ملئها وإرسالها مع المستندات الداعمة الى Grants@afemena.org

الرجاء مراجعة مستند المبادئ التوجيهية لصياغة المقترحات للمزيد من التفاصيل

admin

Author admin

More posts by admin